3 Ocak 2010 Pazar

Güneşim olmuyosan bahara meylederim ben de filmi : (500) Days Of Summer

Sinemadan başka bişe yazamaz oldum ama napiym elimde diil, aklıma başka şey gelmez oldu, bi de son günlerde film izlemekten başka bişey yapmıyorum, ondandır. Hoş başka şey derken ne yapıcam ki, stüdyoya kapanıp albüm mü yapıcam, yeni kitabımın tanıtım koyteyline mi katılıcam, hayır elbette, mışıl mışıl film izliycem. Herneyse gene film yazıcam:


Şimdiki seyirlik münferit bi olay hakkında, filmin başında aşkmasalı değil diye uyarıyolar. Mimar bi çocuk var, bi çalım Heath Ledger'a benziyo. Mimar dedim ama iştigali tebrik kartları gerçi taziye kartları da var işin içinde de bu bizim kültürde yok, o yüzden yokmuş gibi davranıcam. Mimarlıkla karşılaştırınca biraz tırto bi iş, ama yapılır, hiç yapılmaz deyil. Önemli olan mayışta anlaşmak, ortam güzel gördüm, The Smiths dinleye dinleye kartlara afilli cümleler yazmaktan ibaret bi iş, gerçi bizimki yaza yaza 'Bizi seviyorum.' yazıyo. Lafa bak, biz de seni seviyo mu acaba? Bence hayır. Özetle iş güzel hacı, bu zamanda iş bulmuşun laf da etmemek lazım. Gelvedegitzaman ofise haddinden fazla mavi gözlü bi kız gelir, bizimki de aşık olur, ya ne olacağıdı, kanka mı olsunlardı, cillop gibi kız, süper manita olur bundan. Ama kız biraz aşifte/şırfıntı/şıllık(olsa da yesek)/kevaşe/fallik/fingirdek: çeşit yaptım beyendiğini al. Pamuk gibi çocuğu kendine aşık ediyo, önce asansörde yapıyo yolunu sonra fotokopi odasında sıkıştırıyo. Sonra sonra ben ciddi bi ilişki istemiyoruuğm diye yan çiziyo. Ama öyle böyle yan diil, maffediyo çocuğu, işte kötü, evde kötü, heryerde kötü artık o, yaşama sevincini hortumlamışlar, sulu tostoparlak turpturuncu bi portakalken bi bakıyoz posası kalmış bitek. Halbüsi negzeldi hayat neşeli bi müzikal suretindeyken, ne ara bi rüyanın arkasından ağıt döker oldun be Tom'um. Kız ofisten ayrılır, Tom'la bağı kopar. Tom zaten kopmuştur. Bigün acı bi tesadüfün haltyemesiyle karşılaşırlar bi trende, çokça heyecan fazlaca hayal kırıklığı getirecek olan bu kötü niyetli tesadüf sonucu aynı düğüne iştirak ederler, danslar filan, bucumapartivericemgelirmisinler, içipiçipomuzdasızmalar, mavigözlerisüzmeler. Niyapsın aşık oğlan, tıpış tıpış gider o partiye, cebinde beklentilerle girdiği kapıdan yalanmış avuçlarla çıkar. Ciddi düşünemeyen sevdiceği, ciddi müessesenin ikramı bi yüzük taşımaktadır parmağında. Bunun hesabını da sorar en sevdiği bankta otururken, bana söylemeliydin der haklı olarak, daha teklif etmemişti, ama hayatındaydı neden benimle dans ettin, çünkü öyle yapmak istedim. İşte canının her istediğini yapan, bencil, bencil olduğu kadar da güzel bi kız. Ama hala anlamış değilim, hiç mantıklı değil der bizimki. Birden oluverdi, ne oluverdi birden, işte bi sabah uyandığımda biliyodum, neyi, senleyken asla emin olamadığım şeyi. Bak bak bak, sırf laf olsun diye söylüyo, altta kalmamak için cevaplıyo, bi de kocasıyla nasıl tanıştığını anlatıyo, narsist kız kafede dorian gray okurken kocası olacak adam gelmiş de muhabbet açmış da, sonra bi bakmış evlenivermişler. Vaynasını eminim öyle olmuştur, hiç kafanı kaldırıp o ceviz büyüklüğündeki gözlerini dikmedin elin adamına de mi, saçlarınla oynamadın, cillve ayarlarını maximuma getirmedin di mi. Benim de külahlarım var evde boy boy, bil istedim. Böyle böyle 500 gün biter, Tom kartyazıcılığından mimarlığa geçiş için çabalarken başka bi güzelle tanışır, tesadüfe bak ki şehirdeki en sevdiği yerden bu kız haberdardır, otoparklardan o da hazzetmiyo, üstelik ismi de pek bi manidardır. Tom var ya sen hiç akıllanmıycan, iyi kötü bi 500 gün yaşadın; aşk, zevk, acı hepsi varıdı. Ama sen hala to kappe o hayın tesadüflere güveniyosun, hemen bi heycanlanmalar, she is the one hülyalarına dalmalar.. Ne yaşıyosan hakediyosun sen, üzülmem bundan sonra seninçin. Başka da sözüm yok sana. Ama ortaya var: filmde güzel laflar var (misal: yalnızlığa hakettiği değer verilmiyor/aşk bu noel baba diil), eğlenceli göndermeler var, güzelinden müzik var. Bi kere izler geçerim ama, tekrara lüzum yok.


tişörtteki cümle manidar: love will tear us apart, o da burda:



6 yorum:

ers dedi ki...

bence 4.5luk film çünküüüü bu tarz filmde ne arıosun kii zatenn gencc?? cast önemli ,içinde dee başrol önemli, ikisi dee gayet iyi ,hatun zaten son yılların pardon pardon son ayların yükselen yıldızı zooey..bence %100 başarı ..
ondan sonracıgımıaaaa; aslında günümüzdeki ilişki tarzlarından oranı gayet yükselen bir tarzı da filmleştirdigi için takdir ettim..

ayrıca bu tarz filmlerde begenilme nedenlerinden birisi de, izleyen yaratıgın (yaneeee bizim hatta benim) kendi hayatından birşeyler bulma olayıdır...(hatta len adamlar benim düşündügümü,aklımdakini,yaşadığımı film yapmış affffferrrrriimm leyynn diosun,demek kii beyni basıo diosun (tmm tmm biraz narsistik mi olduu nee) )

yaaaa o kadar şey yazmışım hiçbişi anlamadım ,yawww genc bana da yazmayı ögretin yaaaa birazzz ,anca yazıosunuzz haaaaaa :PP

sonuc olarak film benim görüşümce 4ten 4.5 aldı benden (5 üzerinden)

korkuluksuz köprü dedi ki...

yazmışın işte daha ne olsun, 5 üzerinden 4ten 4.5 ta biraz kafam karıştı işte o kadar :)

iko dedi ki...

sevgili ers, 4.5 çok dedin bence bence 4 iyidri hatta 3.95 bile olabilir ama 4.1 değil, puanlamanın da genel geçeri olmaz sencesi bencesi olur, beyhude bi tartışma bence, sence beyhude olmayabilir yani:) herşey göreceli arkadaşım, einstein ın bi bildiği varmış tabi:)

neyse filme gelcek olursak benim "tatlı film" kategorime girmeyi bileğinin hakkıyla haketmiş bi filmdir, böyle filmler neden bu kadar seviliyo olayının cevabı ise bu aşk dediğimiz olayın fazlasıyla evrensel öğeler barındırıyor olmasıdır, kalp işte.. dünyanın dört bi yanında aynı atıyo sevdiceğe bakınca...

yani bence:)

korkuluksuz köprü dedi ki...

ashkk öyle bir büyükiiiğ anlıyamazsıığn diycem ama sesim gözel değil ikocum..bi de anlarsın ki aplam..

iko dedi ki...

En temizi anlayamamak zaten ablam..ohh kafan rahat.. misss..

Bu arada lav vil teer as apaart egeen demişken joy division demişken ian demişken tez zamanda bi "Control" yazı dizisi de alalım o zaman, altına bıdı bıdı ederekten katkıda bulunuruz biz de naçizaane artık..

korkuluksuz köprü dedi ki...

hakkat negzel olur de mi, tez vakıtta kıntrol izlene burya yazısı yazıla diye not alıyorum kendi kendime heman..(evet hala izlemedim, ayıp ama gerçek)

Related Posts with Thumbnails